Відділ концертмейстерського класу

1 1 

завідувач - Тетяна

Леонтіївна Лукашова


 

     Викладачі відділу концертмейстерського класу

Концертмейстери відділу

Ілюстратори відділу

Концертмейстерська діяльність належить до найпоширеніших форм виконавства для піаніста. Створення ансамблю зумовлене спільністю творчих намірів, настроєвості, артистичного підйому. Виконавська інтерпретація у великій мірі залежить від концертмейстера, від його професійного відчуття, вміння зберегти пульс твору, відтінити і доповнити сольну партію. Саме концертмейстер створює всі умови для розкриття виконавських можливостей соліста.
Галицька концертмейстерська школа гідно представлена на теренах України та у світовому фортепіанному виконавстві талановитими знаковими особистостями, багато з яких виплекані славетним мистецьким закладом – Львівським державним музичним училищем ім. С. Людкевича (тепер-КЗ ЛОР Львівський музичний фаховий коледж ім. С. Людкевича) – осередком з давньою історією, традиціями та принципами.
Творча діяльність багатьох музикантів в училищі була досить короткою, проте їхній внесок в історію цього навчального закладу є досить значним. Вони заклали міцні підвалини для становлення та розвитку професійної концертмейстерської освіти. Ось перелік перших концертмейстерів училища, імена яких на сьогодні вдалося відновити (1940 рік): Б. Апфель-Гашківна, Ф. Гандверкер, О. Гефтель, О. Голінівська, Л. Корочинська-Гольдберг, Ю. Кретович, В. Матауш, І . Мошіскер, Ш. Німанд, О. Процишин, С. Рапп, Р. Шерер, А. Якубович.
Серед яскравого сузір’я визначних у сфері музичної культури постатей, фахова діяльність яких пов’язана з училищем, варто виокремити ім’я Богдана Дрималика (1898-1956) – українського піаніста, композитора (автора обробок лемківських народних пісень та солоспівів), фольклориста (співробітник львівського відділення інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР), артиста камерного ансамблю (виступав у складі тріо з Р. Криштальським (скрипка) та Л. Туркевичем (віолончель), непересічного акомпаніатора, досвідченого концертмейстера, який почав вдосконалювати свою майстерність ще з 1918 року в оперній школі Чеслава Заремби. Водночас працював у Львівській державній консерваторії ім. М. Лисенка (клас С. Крушельницької, О. Бандрівської, Р. Прокопович-Орленка), концертмейстером хорових капел «Боян», «Трембіта», оперної студії Львівського будинку вчителя. Як акомпаніатор всесвітньовідомої Соломії Крушельницької, здійснив гастрольне турне містами Західної України, записав з нею обробки народних пісень на львівському обласному радіо.
З архівних документів дізнаємось, що ще до закінчення Другої світової війни, з вересня 1944 року навчальний процес у Львівському музичному училищі відновлюється і поступово набирає обертів. До роботи приступили такі концертмейстери: З. Бізанц, Н. Граубарт-Мерінг, М. Дельож, І. Левицька, С. Плєнь, С. Рапп, М. Рапачинська, С. Пшеничка.
У 50-і роки діяльність концертмейстерського класу продовжують талановиті педагоги: В. Гінзбург, Ю. Гросицька; концертмейстери: С. Грюнфельд (учениця славетного Леопольда Мюнцера), Л.Володарська, Е. Савіна, М. Овчарук.
Легендою концертмейстерського відділу є ім’я Володарської Лії Миколаївни, яка поєднала в собі унікальний педагогічний талант і яскраву концертмейстерську індивідуальність – фахівця з 50-літнім стажем, відомого і шанованого далеко за межами Львова. Ми, її учні, мали щасливу можливість повсякденно вчитись у неї відданості і любові до своєї справи, чесності, справедливості і вимогливості. Лія Миколаївна завжди вміла знайти шляхи подолання професійних проблем, зацікавити, прищепити любов до професії, особистою організованістю навчити працювати, мислити, ставити мету і долати труднощі.
Про талановитих людей писати легко і водночас важко. Легко, бо майстер відбувся. А важко, бо багато ним зроблено і потрібно, що важливо ― ні про що не забути…

Понад 40 років розділяли зі студентами та викладачами творчі будні та свята:
І. Бурлакова - досвідчений фаховий виконавець, людина, одержима музикою, яка з училищної лави прийшла концертмейстером на відділ духових та ударних інструментів і пропрацювала там до кінця своєї трудової кар’єри, ставши його невід’ємною частиною.
О. Терлецька (відділи: струнно-смичкових інструментів, народних інструментів, диригентсько-хоровий) – взірець людини і музиканта для своїх студентів і колег, яка понад 25 років була незмінним концертмейстером мішаного студентського хору (!), високопрофесійний фахівець з надзвичайним концертмейстерським відчуттям та інтуїцією.
Т. Філіпович, яка все своє творче життя “прожила” з вокалістами, маючи понад 40 випускників, і кожного вона пам’ятала по імені. Багато років працювала також зі струнниками та духовиками. Це прекрасний музикант, чудова, щира людина, з великим почуттям гумору, надзвичайно віддана концертмейстерській діяльності і закохана в музику.
В. Савко-Мотрук (відділи: духових і ударних інструментів, струнно-смичкових інструментів) – професіонал високого рівня. В її особі гармонійно поєднались яскравий талант, самобутня виконавська майстерність, потужні вольові якості та особлива відданість професії.
О. Семенова (вокальний відділ) - блискучий професіонал з яскравим музичним талантом. Все своє творче життя присвятила вихованню молодого покоління, віддаючи свої знання і любов студентам.
І. Юркевич (відділи: струнно-смичкових інструментів, духових та ударних інструментів, народних інструментів, хорового диригування, вокальний) – людина високої духовної та професійної культури. Непересічний музикант з величезним досвідом виконавської практики, чудовий ансамбліст.
О. Міщук (відділи духових та ударних інструментів, народних інструментів, хорового диригування) – колоритна і яскрава постать, блискучий музикант, діяльність якого відрізнялася неабиякою творчою ініціативністю та результативністю; досвідчений педагог з високопрофесійним виконавським і педагогічним авторитетом, яка біля 30-ти років з особливою наснагою курувала роботу концертмейстерської практики; незмінний концертмейстер протягом 40-а років в класі заслуженого працівника культури Надії Кос (хорове диригування ).
Е. Ковалишин (відділи: хорового диригування, оркестрових духових і ударних інструментів, музичного мистецтва естради) - високопрофесійний музикант-виконавець, самобутня творча особистість з величезним досвідом концертмейстерської - як сценічної, так і конкурсної діяльності. Можна тільки подивлятись і захоплюватись її запалом, енергією та працьовитістю!
Яскравий слід в роботі відділу залишили творчі особистості, діяльність яких була позначена вагомими здобутками. Вони заклали міцні основи для розвитку професійного концертмейстерського мистецтва.
Це викладачі концертмейстерського класу: М. Овчарук, І.Черкаська, Л. Музальова, Л. Білик, Т. Сливінська, Л. Швецова, О. Міщук;
концертмейстери: Н. Гуменна (відділ струнно-смичкових інструментів), І. Черкаська (відділ струнно-смичкових інструментів), Л. Москаленко (відділи: хорового диригування, духових та ударних інструментів, струнно-смичкових інструментів, вокальний), С. Євстігнєєва (відділи: народних інструментів, хорового диригування), Е. Таривердієва (відділи: струнно-смичкових інструментів, вокальний), Н. Соболевська (відділ духових та ударних інструментів), Н. Відоняк (відділи: духових та ударних інструментів, народних інструментів, вокальний), Л. Попович (відділи: струнно-смичкових інструментів, духових та ударних інструментів, вокальний),Т. Мацієвська (відділ народних інструментів), І. Висоцька (відділи: струнно-смичкових інструментів, вокальний, хорове та оркестрове диригування), Л. Пришляк (відділи: хорового диригування, духових та ударних інструментів), Л.Музальова (відділи: вокальний, хорового диригування, духових та ударних інструментів), Л.Білик (відділ хорового диригування), М. Балон-Бала (відділи: хорового диригування, струнно-смичкових інструментів, народних інструментів), М. Жолубак (відділ духових та ударних інструментів), О. Майчик (відділи: хорового диригування, духових та ударних інструментів, музичного мистецтва естради, вокальний), І. Пілявська (відділи: хорового диригування, духових та ударних інструментів, народних інструментів, вокальний), О. Друзюк-Сімонова (відділи: струнно-смичкових інструментів, духових та ударних інструментів, народних інструментів, вокальний). З. Юзюк (відділи: хорового диригування, струнно-смичкових інструментів, духових та ударних інструментів, народних інструментів, вокальний)- піаністка, органістка, клавесиністка, кандидат мистецтвознавства – непересічна особистість, митець за покликанням; З. Жмуркевич (відділ музичного мистецтва естради), Ю. Білинська-Савула (відділ музичного мистецтва естради), О. Яговдік (вокальний відділ), Г. Філяк (відділ духових та ударних інструментів), О. Дражниця (відділ духових та ударних інструментів), О. Тороповська (вокальний відділ), Л. Застріжна (відділи: духових і ударних інструментів, музичного мистецтв естради, хорового диригування (1-ий концертмейстер студентського жіночого хору «Дівочі мрії»), Т. Юринець (відділ духових і ударних інструментів, народних інструментів), Л. Проців (відділи: хорового диригування, струнно-смичкових інструментів), Д. Іванишин (відділ хорового диригування, багаторічний концертмейстер студентського мішаного та викладацького хорів), Р. Цісик (відділ духових і ударних інструментів), О. Іванишин-Орел (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, музичного мистецтва естради, хорового диригування) - непересічні музиканти, самобутні особистості з потужною внутрішньою енергетикою. Скільки музики «пройшло» через їхні руки – вправні руки досвідчених концертмейстерів!
Предмет «Концертмейстерський клас» є основною складовою частиною професійної підготовки студентів фортепіанного відділу. Він передбачає набуття та розвиток навиків акомпаніаторської роботи, необхідної для подальшої практичної діяльності майбутнього спеціаліста-концертмейстера. Крім того, в процесі опанування програмного матеріалу, викладачі вирішують педагогічні завдання: сформувати у студентів художній смак, відчуття стилю, виховати творчу волю, прагнення до самовдосконалення. Думка про те, що гра «під соліста» і по нотах, нібито не вимагає великої майстерності, ще подекуди існує. На заняттях з концертмейстерського класу викладачі цього предмету намагаються старанно зруйнувати стереотип щодо другорядності професії концертмейстера взагалі і предмету «Концертмейстерський клас» зокрема. Адже мистецтво концертмейстера, гра в ансамблі під силу не всім піаністам, оскільки вимагають високої майстерності, художньої культури й особливого покликання.
До 1979 року дисципліна «Концертмейстерський клас» існувала як підрозділ відділу спеціального фортепіано. Згідно навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки та Міністерством культури і мистецтв України, з метою вдосконалення викладання концертмейстерського класу як профілюючого предмету у 1979 році в училищі була створена окрема циклова комісія, яка охоплювала навчання студентів II - IV курсів, а з 2005 року - студентів I - IV курсів.
Першим завідувачем відділу концертмейстерського класу (1979-1995) стала Марина Василівна Овчарук – людина високої культури, чудовий музикант, блискучий концертмейстер, талановитий педагог, яка 30 років своєї діяльності віддала вихованню цілої плеяди концертмейстерів. ЇЇ доброта і принциповість, відданість справі та альтруїзм служили естетичним взірцем для студентів у формуванні їхньої життєвої позиції. Непересічний талант керівника виявився у неї ще на початку трудової кар’єри, коли вона, випускниця ЛДМУ ім. С. П. Людкевича, залишилася на роботі в рідних стінах вже в якості концертмейстера (відділи: хорового диригування, духових та ударних інструментів, народних інструментів, вокальний). Саме високий професіоналізм, залізна воля, великий інтелектуальний потенціал дозволили Марині Василівні Овчарук очолити відділ. 16 років вона впевнено і самовіддано працювала на керівній посаді.
У січні 1996 року керівну естафету творчої та професійної діяльності Марина Овчарук передала педагогу і концертмейстеру з 10-річним досвідом Тетяні Лукашовій (відділи: співу, хорового диригування, оркестрових духових та ударних інструментів, народних інструментів, оркестрових струнних інструментів, музичного мистецтва естради).

Тетяна Лукашова є автором нових навчальних програм з Концертмейстерського класу, Концертмейстерської практики, Читання з листа для ВНЗ культури і мистецтв I-II рівнів акредитації. Розробила «Орієнтовні ККП з Концертмейстерського класу та відповіді до них». Автор Енциклопедичного словника «Мистецтво бути концертмейстером» (2014р.). Автор декількох науково-дослідницьких публікацій в наукових виданнях України. За час її головування ініціюються концертні виступи викладачів-концертмейстерів, організовуються та проводяться звітні та ювілейні концерти, тематичні програми, вечори пам’яті тощо. Через усе її творчо-педагогічне життя йдуть у парі вимогливість і бажання навчити, привернути увагу студентів-початківців до мистецтва концертмейстера, показати, наскільки цікавою і захоплюючою може бути роль музиканта цього фаху, і тим самим зруйнувати існуючий в їх уяві стереотип акомпаніатора – пасивного супроводжувача соліста. Як концертмейстер має великий досвід концертно-виконавської практики з солістами-вокалістами та виконавцями на струнно-смичкових інструментах.
Плідно розвинули свій талант багаторічною педагогічною та невпинною концертмейстерською діяльністю педагоги, концертмейстери та концертуючі музиканти, які фахово репрезентують свою майстерність на різних відділах коледжу і чиї творчі досягнення вже вписані до славетних сторінок історії нашого учбового закладу. Це – лауреати та дипломанти Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів в номінації «Кращий концертмейстер» і просто ― високопрофесійні музиканти:
Х. Антків (відділи: хорового диригування, музичного мистецтва естради, народних інструментів) – захоплює своїм мистецьким акомпануванням. Її концертна діяльність у співпраці з відомими співаками насичена, сповнена цікавими поїздками, незабутніми зустрічами. Її виконавська інтерпретація – завжди природна, щира, яка йде від серця. Звукова палітра, стильове розуміння творів, поліфонічне відчуття, майстерна педалізація – це все в комплексі формує цілісний образ її як концертмейстера – професіонала, Майстра своєї професії.
Н. Бабічева (відділи: оркестрових духових та ударних інструментів, співу) - чудовий ансамбліст-виконавець, відмінний концертмейстер з величезним конкурсно-концертним досвідом, справжній майстер дуету. Щира, скромна людина, фанатично віддана роботі, з особливим професійним відчуттям, завжди готова прийти на допомогу, не шкодуючи свого часу та енергії. Їй притаманна неповторна легкість у спілкуванні, надзвичайна простота і безпосередність.
О. Бень (відділи: оркестрових струнних інструментів, оркестрових духових та ударних інструментів, співу) – педагогічна та концертмейстерська діяльність – два напрями, які доповнюють один одного, збагачують її практичний досвід. Вона закохана у музику, в свою професію, повністю віддається роботі, вкладаючи в навчання і виховання студентів всі свої душевні якості. Як концертмейстер вміє звуково створити такий неповторний ансамбль, який заворожує всіх у концертному залі.
М. Бобрик (відділи: оркестрових духових та ударних інструментів, музичного мистецтва естради) – блискучий концертмейстер, який несе радість спілкування із самобутнім мистецтвом, зачаровуючи слухачів його високою духовністю, мелодичним багатством, жанровим розмаїттям і неповторністю виконавства. Володіє якоюсь надзвичайною енергетикою і неймовірним музикантським темпераментом.
І. Бодник (відділи: оркестрових струнних інструментів, народних інструментів, співу). Після закінчення Каунаського музичного училища вона ще дівчинкою прийшла в стіни нашого закладу в якості концертмейстера вокального відділу і до цього часу вражає своєю майстерністю. Це – обдарована піаністка і педагог, активно концертуючий акомпаніатор на різних сценах впродовж багатьох років з величезним репертуарним багажем. Захоплює її ініціативність, енергійність та невпинне прагнення до творчості!
Х. Веретельник (відділи: хорового диригування, оркестрових духових та ударних інструментів, народних інструментів, музичного мистецтва естради) – обдарована піаністка, яка завоювала свій авторитет надзвичайною працьовитістю, натхненністю та переконливістю у подачі музичного
матеріалу. Виступи за її участі завжди колоритні та яскраві, відзначені бездоганною технічною майстерністю, глибоким проникненням у форму та зміст твору.

Р. Гаврилюк (відділи: хорового диригування, співу) - концертмейстер «Людкевич-хор» (Керівник Оксана Долішна) – акомпанує з повною віддачею, вміє знайти і передати цікаві інтонаційні та гармонічні особливості фактури, різнобарвну ладову палітру. Музика «оживає» в її вправних руках, набуває випуклих рис, пульсує в часі. Здається, якісь чарівні флюїди дивним чином проникають через струни її серця до слухачів. Багато сил, енергії та душевного запалу вона віддає і викладацькій роботі, невтомно передаючи своє захоплення та любов до музики усім своїм учням.
М. Говдиш (відділи: оркестрових струнних інструментів, народних інструментів, оркестрових духових і ударних інструментів, хорового диригування) – талановитий концертмейстер. Її фортепіанний супровід наповнений художньою поетичністю, пристрастю і глибиною, а у її творчій праці відчувається гаряча зацікавленість, закоханість у свою професію, невпинне прагнення до вдосконалення та реалізації фахових якостей.
Г. Головата (відділи: хорового диригування, співу) – обдарована піаністка, надійна опора для репрезентації і творчих звершень співаків та диригентів. Вона не розчиняється в солістові, а прекрасно його доповнює, використовуючи для цього весь свій талант та набуті раніше концертмейстерські навики.
Л. Данчевська – вимогливий педагог і, водночас – винятково добра, душевна і світла людина. Основний зміст її педагогічних принципів - у створенні підґрунтя для підвищення рівня концертмейстерської майстерності. Метод її роботи полягає у вивіреності кожної деталі, кожного звуку, фрази, зміни гармонії, паузи, незалежно від того, чи це мініатюра, чи сцена з опери. Доброзичливо і з розумінням ставиться до своїх студентів, цікавиться їх подальшою творчою долею. До того ж - енергійна, життєрадісна, вона магнетично притягує до себе людей.
В. Кадочнікова (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, оркестрових струнних інструментів) – музикант високої культури, яскрава піаністка, винятково тактовна, з неабияким почуттям смаку – в мистецтві, спілкуванні та поведінці. Її досконала піаністична техніка, як і вміння знайти засоби для відтворення художнього образу, володіння тонкощами педалізації, цікавими звуковими якостями захоплює та заворожує.
С. Корчинська (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, народних інструментів, співу) – захоплює своїм мистецьким акомпануванням. Її гра відзначається витонченим артистизмом і надзвичайним відчуттям стилю. Вона наділена дивовижною реакцією на кожний, навіть несподіваний, подих думки і серця партнера. Заворожує своїм бережливим відношенням до виконуваної музики. Талановитий викладач, який успішно передає таємниці своєї концертмейстерської майстерності своїм вихованцям.
Г. Курилич (відділи: співу, хорового диригування, народних інструментів, оркестрових струнних інструментів, оркестрових духових і ударних інструментів) - талановитий концертмейстер, чуттєвий акомпаніатор, піаністка-солістка, виконавець творів української класики. Їй одній з перших вдалось заглибитися в складну, малозвідану фортепіанну та вокальну скарбницю ще не до кінця розкритого та вивченого Василя Барвінського. Її виступи завжди колоритні та яскраві, відзначені глибоким проникненням у зміст, форму та стиль музичного твору.
О. Лимаренко (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, народних інструментів, хорового диригування) – справжній майстер своєї справи з потужними вольовими якостями, людина, котра понад усе любить і розуміє музику та може навчити цього інших. Для неї характерні безмірний ентузіазм та неймовірна працьовитість, вимогливість до себе, висока фахова майстерність у поєднанні з глибоким аналітичним мисленням та високим художнім смаком.
Н. Лотоцька (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, співу) – талановита піаністка, чудовий ансамбліст. Їй притаманний постійний творчий пошук та вивчення нового матеріалу, неабияка потреба сцени. Вона з тих концертмейстерів-акумуляторів, від яких «заряджаються» всі, хто поруч з нею. Надзвичайно ініціативна сповнена мистецьких планів та ідей.

Н. Майчик (відділи: співу, хорового диригування, оркестрових духових та ударних інструментів, музичного мистецтва естради), кандидат мистецтвознавства (2012).
О. Майчик – заслужений діяч мистецтв України (2008), кандидат мистецтвознавства (2010) – непересічні особистості, надзвичайно яскраві музиканти. Їх належність до кращих представників української культури, душевна щедрість, висока професійна майстерність і людська чарівність – риси, які завжди створювали і надалі створюють довкола них атмосферу загальної любові та привабливості. Вони – блискучі інтерпретатори української музики. З особливим пієтетом працюють над творами львівських композиторів, в яких перед виконавцями акомпанементу постають досить складні завдання, оскільки фортепіанним супроводам романсів і пісень цих авторів властиві фактурна насиченість, образна емоційність, складна драматургія. Чільне місце в їхньому доробку займають вокальні та хорові твори Івана Майчика – заслуженого діяча мистецтв України, видатного композитора сучасності, члена національної спілки композиторів України, автора численних оригінальних вокальних і хорових творів, обробок народних пісень рідної Лемківщини, талановитого диригента, науковця та педагога і просто - батька.
Р. Панчук (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, народних інструментів) – самобутній музикант, високопрофесійний виконавець, талановитий композитор, вимогливий педагог з відчуттям щирого бажання передати своїм студентам власний професійний досвід. Його виконання відрізняється не лише серйозним і неординарним прочитанням того чи іншого твору, а й здатністю мати сильний емоційний вплив на слухача.
С. Резнік (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, співу, народних інструментів, оркестрових струнних інструментів) – відмінний ансамбліст з нестримною творчою енергією. Демонструє високий рівень мистецької інтерпретації, яка завжди переконлива, вишукана, технічно бездоганна. Змістовно глибока, гнучка в агогіці і динаміці, вишукана в нюансах. Відчуває повну свободу при виконанні найскладнішого фортепіанного супроводу.
О. Санагурська (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, народних інструментів, оркестрових струнних інструментів, співу, хорового диригування) – чудовий фаховий виконавець. Її акомпанемент характеризується опрацюванням кожної фрази, створенням багатопланової фактури супроводу. Вона – рівноправна партнерка, яка творить разом з солістом! Надзвичайно добра, щира, привітна людина.
О. Сеник (відділи: хорового диригування, народних інструментів, оркестрових струнних інструментів, музичного мистецтва естради) – яскраво проявляє свою майстерність у галузі ансамблевої гри. Повнокровно живе у вирі мистецьких подій. Цікава у відтворенні образно-емоційного змісту творів, їх інтерпретації. Їй притаманне максимальне проникнення в ідею твору і прагнення якомога глибше донести суть до слухача. Разом зі студентським жіночим хором «Дівочі мрії», де вона є беззмінним концертмейстером впродовж десятиліть (художній керівник – Надія Поворозник), невпинно популяризує кращі зразки світової та української музичної культури.
Своїми успіхами та здобутками відділ завдячує і таким яскравим ансамблістам як:
М. Бадзай (відділи: музичного мистецтва естради, народних інструментів, співу) – прекрасний музикант і чудова людина – життєрадісна і відкрита, бо все робить із душевним захопленням. Цікаво і творчо співпрацює зі співаками та інструменталістами. В її грі відчувається свіжість відчуттів та новизна прочитання творів композиторів минулого та сучасності. І завжди це переконливо і талановито!
М. Бережницька-Назарова (відділи: оркестрових духових і ударних інструментів, оркестрових струнних інструментів, музичного мистецтва естради, співу) - талановитий концертмейстер з високими технічними і художньо-виконавськими якостями, з безмежним бажанням вдосконалюватися та зростати як музикант.

Л. Бєлоголова (відділ народних інструментів) – яскравий і талановитий виконавець, чудова людина. Їй відомі почуття творчого натхнення та хвилювання. Захоплює її м’яке фортепіанне туше. Під її руками рояль «співає» як голос, звучить кожна нота, кожна пауза.
Ю. Єльцова (відділи: народних інструментів, співу, оркестрових духових та ударних інструментів) – чуттєвий ансамбліст. Акомпанує з великим натхненням, демонструючи блискучий піанізм. Її акомпанемент органічно вплітається в партію соліста і заповнює його різноманітними барвами. Надзвичайно скромна, добра і щира людина.
В. Зелінська-Куц (відділи: оркестрових струнних інструментів, оркестрових духових і ударних інструментів) – високоосвічена, інтелектуальна, шляхетна людина, прекрасний музикант, чуттєвий ансамбліст. Кожну музичну формулу, кожен пасаж пов’язує з певним образом, емоціями, настроєм. Захоплює своїм творчим відношенням до професії.
Н. Ігнатів (відділи: співу, хорового диригування, оркестрових духових і ударних інструментів, оркестрових струнних інструментів, народних інструментів) – у мистецтві акомпанування досягла справжньої професійності. Відтворюючи інструментальну партію супроводу, вона глибоко проникає в кожну музичну інтонацію, фразу, гармонію, геніально знаходячи для них відповідну звукову фарбу. Концентрація і темперамент в поєднанні з вишуканістю та глибиною подачі акомпанементу – ось ті риси, які характеризують її концертмейстерські якості.
Р. Котляревська з кожним проведеним заняттям вона відкриває все нові грані концертмейстерського мистецтва, подивляє своїм запалом, енергійністю. Емоційна, вимоглива. Вміє виховати у студента сценічну волю, активність, ініціативність. Чудово володіючи словом, вміє донести найтонші нюанси почуттів і тим самим «настроїти» студента на потрібний лад.
О. Миськів (відділ хорового диригування) – обдарована піаністка. У її багаторічному доробку – безліч вагомих здобутків на ниві концертмейстерської діяльності. Емоційна, енергійна, вимоглива, ініціативна, діяльна. Вміє запалити своїм ентузіазмом і студентів, і викладачів.
Ю. Сенюк (відділи: народних інструментів, оркестрових духових і ударних інструментів) – молода обдарована піаністка з власним ставленням до навколишнього світу і людей, життєвими принципами та уподобаннями, з творчим мисленням і любов’ю до своєї справи, до музики.
Л. Тихан (відділи: хорового диригування, співу) – яскрава особистість, обдарований музикант, для якого притаманні концентрація і переконливість, зібраність і темперамент. Надійний партнер. Своєю самовідданою працею здобула авторитет і заслужену повагу колег та студентів.
Ансамблева майстерність, професійне вміння підтримати соліста, колоритна гра – ось ті якості, які характеризують роботу концертмейстерів коледжу, про що свідчать успішні виступи студентів на державних іспитах, позитивні відгуки голів циклових та державних кваліфікаційних комісій, а також активна участь студентів та викладачів у культурно-мистецьких заходах.
Необхідною складовою для досягнення відповідного художнього рівня у виконанні програми з концертмейстерського класу є співпраця з ілюстраторами – вокалістами та інструменталістами. Варто зазначити, що між солістами-ілюстраторами, які працюють на концертмейстерському відділі та викладачами цього фаху існує тісний творчий тандем. Нас єднає любов до музики. Бути ілюстратором у студентів дуже непросто. Якщо досвідчений концертмейстер може виконати партію акомпанементу з однієї репетиції, то студенту треба заспівати або заграти і раз, і другий, і третій…
Наші ілюстратори – талановиті, творчі, особистості, бездоганні у відтворенні образно-емоційного змісту творів, їх інтерпретації, досвідчені педагоги. Вони вміють, якщо виникає потреба, підбадьорити, вселити учневі віру у власні сили, влучно підказати. Кожен з них – особливий і неповторний, є взірцем високого звання Професіонала – Музиканта – Педагога – Людини.

У різний час на концертмейстерському відділі працювали

вокалісти: Н. Лазарчук, М. Коснійчук, А. Тюппа, М. Майчик, В. Дємєнтьєва, заслужений працівник культури Л. Кривоцюк, лауреат міжнародних конкурсів, заслужена артистка України Н. Дацько, О. Кровицька, О. Лєбєдь, М. Мартиновська, заслужений діяч мистецтв України Б. Косопуд, В. Паславський, Н. Семчишин, М. Папайло та Н. Дубченко.
інструменталісти: М. Біргер, О. Матвійчук, О. Гнатишак, В. Заранський, М. Андрухів, А. Білинський, Ю. Турканик, Н. Бажатарник-Костик, Н. Мацієвська, О. Линишин, А. Боднар, О. Пйочкевич, К. Шупарський, М. Турканик, Н. Кульчицька, Ю. Сорока.
На сьогоднішній день на відділі працюють:
Вісім викладачів: О.З. Бень, І.М. Бодник, Р.Р. Гаврилюк, Л.В. Данчевська, С.М. Корчинська, Р.В. Котляревська, Т.Л. Лукашова, О.Б. Санагурська.
Шість ілюстраторів: вокалісти – соліст Львівського національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької В. Загорбенський, О. Марич, Н. Неміш, Заслужена артистка України С. Приймак, соліст Львівського національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької Народний артист України О. Сидір.
Інструменталісти: П. Зав`ялов та А. Сорока.
Тридцять концертмейстерів.
Концертмейстерський відділ – це суцвіття талановитих професіоналів-музикантів за покликанням, самобутніх індивідуальностей, працьовитих, відповідальних і закоханих в свою справу особистостей, сповнених творчої снаги, енергії та мистецької фантазії. У кожного своя школа, створена на основі власної плідної концертмейстерсько-педагогічної діяльності, власного світовідчуття, особистісних методів викладання та способів спілкування зі студентами та колегами, власні досягнення у творчо-наукових розвідках. Це – згуртований колектив колег – однодумців, колег - друзів, іноді трішки заклопотаних, але завжди щиро усміхнених при зустрічі, готових прийти на допомогу, розсудливо та справедливо вирішити всі проблеми, а головне – індивідуальним прикладом, високим професіоналізмом, любов'ю до музики, до рідного коледжу стати взірцем для наших вихованців у навчанні та житті.
Наші досягнення – це наші випускники, які продовжують нашу справу з любов'ю, творчим ентузіазмом та великою вірою у майбутній день та гучні овації наших шанувальників!

 

Місце знаходження

 
 
 
 
 79013
Львівська область
м.Львів
пл.Маркіяна Шашкевича, 5
веб-сайт: ldmu-lyudkevych.com.ua
тел: 032 261-23-48
© 2015 LDMU. All Rights Reserved. Designed By Spikart